105. - juni - avgust 2017.

Gde pronaći
Pročitajte novi broj
http://www.novinarnica.net/novine/apoteka
https://view.publitas.com/apoteka/apoteka-105/page/1


Reč urednice...

Davanje je primanje

Koliko često obradujete druge poklonom i da li uživate u darivanju? Da zaradite ili osvojite na lutriji milion dolara šta bi ste uradili? Kako bi ste potrošili novac? Da li imate dugačku listu želja, kuća, auto, putovanja, odeća ili bi ste možda deo novca poklonili? Šta bi vas od ove dve opcije više usrećilo? Za sve koji bi rado deo novca ili sav novac poklonili jasno je da razumeju radost koju pruža davanje. Zanimljiva istraživanja širom sveta su sprovedena na temu sreće i davanja.
U veoma zanimljivoj prezentaciji, koju možete pogledati u okviru TED talk, Majkl Norton sa Harvard Business School govori o istraživanjima koja sugerišu da trošenje novca na druge, umesto na sebe, čini ljude srećnijim. Jedan od eksperimenata koji navodi, uključio je dve grupe ljudi kojima je dat novac, polovina je zamoljena da novac potroši na sebe, a druga polovina da potroši na druge ljude. Uprkos njihovim početnim očekivanjima, polovina koja je potrošila novac na druge osetila je veće zadovoljstvo i sreću u odnosu na prvu grupu. Na globalnom nivou, 2010. godine je sprovedeno istraživanje koje je obuhvatilo 136 zemalja, a cilj je bio da se ispita da li su bili srećniji ljudi koji su na pitanje „Da li ste u poslednjih mesec dana donirali u humanitarne svrhe?" odgovorili sa da. I ovde je pokazana jasna povezanost između zadovoljstva i darivanja. Ova tema se može posmatrati i kroz zdravstvenu prizmu, a prilika da osetite zadovoljstvo darivanja može biti, na primer, doniranje krvi. Svetska zdravstvena organizacija (SZO) svakog 14. juna sprovodi kampanju koja ima za cilj da podigne svest, ohrabri i podstakne ljude da dobrovoljno daju krv, a ta krv bukvalno spašava nečiji život. Ovogodišnja  kampanja u fokus stavlja davanje krvi u vanrednim situacijama u kojima je prirodna ljudska reakcija ”Šta da uradim? Kako mogu da pomognem?”. Zbog toga je slogan ovogodišnje kampanje: ”Šta možete da uradite?” sa sekundarnom porukom ”Daj krv. Daj sada. Daj često” koja naglašava ulogu koju svaka osoba može da odigra u vanrednim situacijama i pomogne drugima.
Takođe, naglašava važnost redovnog davanja krvi, tako da zaliha krvi ima dovoljno i pre neke vanredne situacije. Zato ne čekajmo da se desi neka katastrofa pa da budemo humani, budimo to svakog dana, jer kako kažu davanje je primanje.